Homepage

Tento server přináší informace o možnostech grantového financování projektů.
Pro přidání tiskové zprávy nebo článku využijte vstup přes encyklopedické heslo organizace, jež grant vypisuje [možnost vyhledání].

Úřad čeká velké stěhování

Ve znamení velkého stěhování se na Městském úřadě v Šumperku ponese konec letošního října. Odbor sociálních věcí, s výjimkou státní sociální podpory, která již spadá pod Úřad práce, se totiž přemístí z Lidické ulice do budovy někdejšího okresního úřadu na ulici M.R. Štefánika. Tu naopak opustí odbor správní a vnitřních věcí a také celý odbor dopravy, jež najdou "útočiště" v nové úřadovně na Rooseveltově ulici.
Stěhování sedmatřiceti pracovníků odboru sociálních věcí, kteří mají na starosti veškerou sociální agendu místní radnice, vypukne ve čtvrtek 21. října, kdy se v pravé poledne celý odbor pro veřejnost uzavře. Do sídla někdejšího okresního úřadu na ulici M.R. Štefánika 20 se z úřadovny na Lidické ulici přesune během pátku 22. a pondělí 25. října s tím, že pro veřejnost se v nových prostorách otevře v úterý 26. října ve 13 hodin. V budově na Lidické ulici 49, a to v prvním patře, tak zůstane pouze oddělení státní sociální podpory, které od letošního května (?) spadá pod Úřad práce.
Občanské průkazy, pasy, řidičáky a veškerou dopravní agendu si budou moci občané naposledy vyřídit v úřadovně na ulici M.R. Štefánika v pondělí 25. října. O den později, v úterý 26. října, se již tři desítky zaměstnanců začnou stěhovat do sedmnácti novotou vonících kanceláří, jež se nacházejí v třípodlažní budově propojené se stávající úřadovnou na Jesenické ulici. Náročný přesun potrvá až do konce týdne, v novém tak přivítají první klienty v půl osmé ráno v pondělí 1. listopadu. V přízemí budovy, do níž se bude vcházet z Rooseveltovy ulice a také ze dvora areálu, přitom najdou občané agendu občanských a řidičských průkazů, cestovních dokladů a také registr řidičů. Volně odtud budou moci přejít do stávající úřadovny na Jesenické ulici, v jejímž přízemí se bude nově nacházet pokladna a registr vozidel. Celé první patro přístavby obsadí odbor dopravy, který zde bude mimo jiné řešit dopravní přestupky. Obecné přestupky či ohlášení pobytu si budou občané vyřizovat ve druhém patře, v němž bude sídlit odbor správní a vnitřních věcí. Pod samotnou střechou v podkroví se pak budou v nové zasedací místnosti mimo jiné scházet ke svým jednáním šumperští zastupitelé. Ti dali výstavbě budovy na Rooseveltově ulici "zelenou" loni v březnu. Definitivně tak zamítli variantu požádat stát o vydání provozně nákladné budovy bývalého okresního úřadu na ulici M.R. Štefánika i pozdější návrh postavit novou budovu na místě někdejšího přízemního montovaného objektu ve dvoře.
Vlastní práce na přístavbě zahájila šumperská firma Fortex AGS loni v září. Vzhledem k dodatečným úpravám si však oproti původně předpokládaným 19,72 milionu celá akce vyžádala o 1,47 milionu více (včetně vybavení interiéru a venkovních úprav), stát přitom poskytl Šumperku ze své kasy 11,01 milionu. Kromě výstavby samotné budovy se v areálu vybudovala nová komunikace a značnou proměnou prošel celý dvůr. Vyrostlo zde parkoviště s šestatřiceti místy pro pracovníky radnice i veřejnost, městští policisté tu mají k dispozici dva kotce pro psy, někdejší plynová kotelna se upravila pro potřeby jednotky monitorovacího zařízení a tzv. rotundu bude využívat odbor dopravy pro technické prohlídky vozidel. Třípodlažní přístavbu, která doplnila blokovou zástavbu při Rooseveltově ulici, si zájemci z řad veřejnosti budou moci prohlédnout 18. listopadu v době od 11 do 14 hodin.

Zuzana Kvapilová

DALŠÍ INFORMACE: Městský úřad Šumperk
Zveřejněno 27.09.2004 v 16:25 hodin



Copyright 1998-2024 © infoSystem.cz